گوناگون از جهان...webnet.loxblog.com
گوناگون از جهان...webnet.loxblog.com
نوشته شده در تاريخ شنبه 23 / 12 / 1390برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |
یکی از نکاتی که در تبلیغات انتخاباتی هفته گذشته نمایان بود، اظهارات علی مطهری سرلیست منتقدان دولت علیه جبهه پایداری بود.

به گزارش رجانیوز، مطهری در مناظره باحجت‌الاسلام سید محمود نبویان از اعضای جبهه پایداری اظهار داشت که جبههپایداری از ولی فقیه استبداد عادل ساخته است. در پاسخ به این اظهارات دکترسید محمود نبویان گفت: سخنگوی جبهه پایداری علی مطهری نیست كه مواضع جبههپایداری را اعلام می كند و اگر عضو جبهه پایدازی بنده هستم هیچ گاه واژهاستبداد عادل را از اعضای جبهه پایداری نشنیدم.

مطهری چند بار دیگر نیز در محافلداننشگاهی و غیر دانشگاهی این اتهام را علیه جبهه پایداری انقلاب اسلامیتکرار کرد اما در ورای پاسخ به این اتهام مضحک، به نظر می رسد نحوه‌یمواجهه‌ی آقای مطهری با منتقدانش و انگ زدن ایدئولوژیك به آن‌ها مشابهمسیر تبلیغاتی بنی صدر و سازمان منافقین در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاباست.

یکی از مهم‌ترین اتهاماتی که در ابتدایپیروزی انقلاب اسلامی به شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی به دلیل حمایت اواز ولایت فقیه وارد می شد، این بود که او اعتقاد به "دیکتاتوری صلحا" یاهمان "استبداد عادل" دارد!

محمد جعفری از نزدیکان ابوالحسن بنی صدرو سردبیر وقت روزنامه انقلاب اسلامی (وابسته به بنی صدر) چند سال پیش درکتاب گروگان‌گیری و جانشینان انقلاب در این باره می نویسد: «امامتاسفانه آنها (مجاهدین و چپ‌های افراطی) با حادثه‌سازی‌های پی‌درپی خود،در گنبد و كردستان و دانشگاه برای آقای خمینی و حزب جمهوری اسلامی فرصتایجاد می‌كردند تا به قبضه كردن قدرت و به زعم آقای بهشتی تحقق "دیكتاتوریصلحا" مشروعیت بخشیدند و بنا به قولی دیگر از آقای بهشتی كه گفته است، ماباید دیكتاتوری ملی داشته باشیم.» (ص36)

اما این نسبت دروغ مورد اعتراض عباس سلیمی نمین مدیر دفتر تاریخ معاصر ایران قرار گرفت و او در نقدی بر این کتاب می نویسد: «اولاًآقای جعفری به کارگیری واژه‌هایی چون "دیكتاتوری صلحا" و "دیكتاتوری ملی"را به نقل از تقی رحمانی در کتاب "سقوط دولت بازرگان، ص143" به دكتر بهشتینسبت می‌دهد كه وی نیز این ادعا را به نقل از "یکی از دوستان" مطرح ساختهاست.

ثانیاًدر این روایت مجهول، تقی رحمانی ذکری از دیکتاتوری صلحا به میان نیاورده وثالثاً در یک بحث تاریخی به هیچ وجه نمی‌توان به این گونه نقل قول‌هایفاقد راوی مشخص، استناد کرد. از طرفی چرا ایشان مشخص نمی‌سازد ماهیتمجاهدین خلق و چپ‌های افراطی كه بعدها به عنوان چپ آمریكایی معرفی شدند چهبود و چرا توطئه‌ها در نقاط مختلف برای تجزیه كشور منجر به تقویت اماممی‌شد؟»

به هر حال، به نظر می رسد کاهش آرای علیمطهری علی رغم تبلیغات گسترده، حمایت تلوزیون های ضدانقلاب و اظهاراتجنجالی بیشتر ریشه در افزایش شناخت و بصیرت مردم داشته باشد و برای ترمیماین مسئله، نیازی به انگ زدن و استفاده از روش‌های گروه‌های بدنام نیست.

http://www.598.ir/fa/news/43642/



-